Jak się nie ma co się lubi...

Neuroshima – Wstęp

Kim jesteś Nicolayu?

Zwykłym facetem, którego jednym z licznych hobby są gry fabularne a w szczególności Neuroshima, oraz wszystko co można podciągnąć pod kategorię post apokalipsy jak to się na to potocznie mówi, post apo. Samą Neuroshimę pragnąłbym rozbudować, usprawnić i zmodyfikować według swoich własnych pomysłów. Nie musisz się z nimi zgadzać, jeżeli to tej pory Neuroshima, w jaką obecnie grasz bądź prowadzisz odpowiada ci i sprawia radość... to graj tak dalej. Jeżeli spodobają ci się moje pomysły to śmiało je wykorzystaj w swoich sesjach bądź pokaż to swojemu "Misiowi Gry", może coś z tego wykorzysta. Prawda, moje pomysły, mogą się nie wszystkim spodobać, jednak wszystkich czytelników proszę o konstruktywną krytykę.
Zapraszam do mojego działu Neuroshimy.

Neuroshima – broń palna improwizowana

UWAGA: AUTOR TEGO ARTYKUŁU NIE NAKŁANIA DO ROBIENIA JAKICHKOLWIEK EGZEMPLARZY BRONI SAMODZIAŁOWEJ (tj, samopałów, samoróbek oraz innych urządzeń miotających i strzelających ładunkami pirotechnicznymi)

Świat Neuroshimy jest światem zniszczonym, przez liczne ataki bronią nuklearną, chemiczną, biologiczną oraz wszystkim innym co Moloch mógł odpalić w dniu zagłady. Ludzie wciąż starają odbudować stary świat oraz przywrócić porządek sprzed wojny. Walka Nowego Yorku potwierdza to. Jednak, nigdy nie mogłem do końca zrozumieć, dlaczego w Neuroshimie, jest tyle sprawnych broni? Praktycznie każdy może mieć sprawną, wyprodukowaną broń jeszcze sprzed wojny.
Ale co w tym dziwnego? Przecież to Ameryka? Tam każdy ma broń palną i hopla na jej punkcie… Można się z tym zgodzić... jest jedno ale… Broń, strzelając zużywa się. Tak, to bardzo fajnie, że twoja postać ma karabin M16, pewnie jeszcze z magazynu? Nie popękany? Świetnie! Wszystko działa? Wow, sporo musiał kosztować… Fajnie, bardzo fajnie, ale co zrobisz jak jedna z części, która jest istotna pęknie, bądź rozleci się w wyniku strzelania, a w okolicy nie ma rusznikarza? Nie ma w pobliżu sklepu z bronią? A może jakieś inne M16 są w okolicy, z których można "skanibalizować" części? Nie? "Jedyny w swoim rodzaju na tych terenach"? Jaka szkoda... A może by wytoczyć części do karabinu? Hmmmm, masz plany tej części? Masz sprzęt do toczenia? Materiał? Sam się na tym znasz, a może masz ludzi od tego? No właśnie.
Z takimi problemami muszą spotykać się mieszkańcy pustkowi w Neuroshimie. Brak narzędzi i wiedzy rodzi umiejętność improwizacji, bez której nie da się żyć w Neuro. Zatem o co chodzi z bronią samodziałową albo jak kto woli z samopałami?

Podział broni samodziałowej

1Przerobioną – czyli wtedy kiedy mamy do czynienia z fabrycznym egzemplarzem, który został przerobiony na potrzeby twórcy. Podstawa egzemplarza opiera się na wcześniej, stworzonych, fabrycznych elementach, z elementami przerobionymi/dodanymi/zmodyfikowanymi przez twórcę. Przykładem może być karabin Kałasznikowa (Ak 47), którego zamek automatyczny został przerobiony na zamek ślizgowo-ryglowy (w stylu Springfilda), jednak większość elementów broni jest fabryczna.

Stworzoną – Twórca stworzył broń całkowicie od podstaw, używając tego co miał pod ręką bądź mógł zdobyć. Lufa od tej broni może pochodzić z innej sztuki broni, bądź użyto jej hydraulicznego odpowiednika, co może być niebezpiecznie zważywszy na to, że rura hydrauliczna nie nadaje się na lufę ze względu wytrzymałości materiału. Często w tego typu broni samodziałowej można podziwiać kunszt i pomyślunek techniczny "rzemieślnika", lecz większość są to śmieci które osoba znająca się średnio na broni, bałaby się wziąć do rąk.

Charakterystyka Broni Samodziałowej

Broń samodziałowa najczęściej jest jednostrzałowa bądź dwustrzałowa. Mało kto potrafi chałupniczymi sposobami stworzyć system repetujący strzał bądź system poboru amunicji z magazynka, choć nie jest wykluczone, że takie modele nie istnieją . O wiele łatwiej jest zrobić mechanizm odpalający jeden nabój w jeden komorze.
Taka broń jest także łatwa w naprawie i konserwacji. Nie trzeba przeszukiwać ruin bądź zlecać łowcy poszukiwań części do konkretnego modelu broni. Części zamienne łatwo zrobić, znaleźć bądź dostosować do posiadanego modelu broni samodziałowej, a taką broń można bez większego żalu porzucić czy sprzedać.

Oto kilka przykładów broni samodziałowej:

FP-45 Liberator

Jest to broń, dyskusyjna w tej liście, bo to broń fabryczna ale nieco o niej historii. Została wymyślona podczas II wojny światowej. Jej konstrukcja była bardzo prosta i tania. Koncept jej wykorzystania był prosty. Miał zostać przekazany partyzantom w okupowanych krajach, a ci za pomocą tych ,,pistolecików” mieli zdobyć lepszą broń na wrogach.
Niecały rok temu, rząd Nowego Jorku natrafił na dokumenty techniczne tej broni i postanowił zaoferować go swoim obywatelom jako narzędzie samoobrony oraz jako dobry sposób zasilenia budżetu państwowego.
Broń jest niezawodna, jednak bardzo wolno się ją przeładowuje, a krótka, niegwintowana lufa nie została stworzona do prowadzenia strzelanin na dalekie dystansy. Przeładowanie trwa długo. Po wystrzale łuskę trzeba wybić podłużnym narzędziem, po czym włożyć nowy nabój.

FP-45_LiberatorReguły

Nabój: 45 ACP, 9 mm, 22LR (zależy od egzemplarzu broni).
R. Specjalne: Jednostrzałowy, Łatwy w naprawie (-20%), Niezawodny, Wolne przeładowanie.
Cena: 15 gambli (9 mm, 22), 20 gambli (45 acp).
Obrażenia:
Wersja 45ACP – Lekkie, przebicie 2.
Wersja 9 mm – Lekkie, przebicie 1.
Wersja 22lr – Lekkie, przebicie 0.
Dostępność: W rejonach Nowego Yorku, 55%. Poza Nowym Jorkiem, 15%.

Bum Slum

Spluwa hydraulika, bo zrobiona z dopasowanych rur hydraulicznych. Nic wielkiego, dwie rury i kilka innych rzeczy - jakiś gwóźdź, śrubka. Tyle w tym temacie.

Regułybum slum
Nabój: Najczęściej 12 gauge (Mistrz Gry może sam wybrać kaliber).
R. Specjalne: Jednostrzałowy, Niezawodny, Wolne przeładowanie.
Cena: 5 gambli.
Obrażenia: W przypadku 12 gauge, tak jak od strzelby, w innych przypadkach MG ustala sam obrażenia.
Dostępność: 55%.

Automat Killjoya

Nie wiadomo kim był Killjoy, ale zostawił po sobie schemat stworzenia broni automatycznej, którą można wykonać w domowych warunkach bądź kiepsko wyposażonego warsztatu.
To pistolet maszynowy bez możliwości strzelania ognień pojedynczym czy półautomatycznym. Tylko serią. Mimo dużej zawodności, często można zobaczyć go w rękach gangerów.

automatReguły

Nabój: 9 mm albo inna amunicja pistoletowa (zależy od egzemplarza).
R. Specjalne: Tylko ogień ciągły, Zawodny.
Cena: 30 gambli.
Obrażenia: Lekkie.
Szybkostrzelność: 2.
Zasięg: Jak w pistoletach maszynowych.
Dostępność: 35%.

 

Autor artykułu: Nicolay

 

Ilość komentarzy: 1

  1. Mordred komentuje:

    Jest kilka mniejszych lub większych błędów. Jako troll nie podam wszystkich a jeden na zachętę. Mianowicie przy cechach zawodny/niezawodny nie ma napisane na jakich wynikach broń się zacina. Np.H&K UMP jako niezawodny zacina się na (19-20), a Kałasz z tą samą cechą zacina się na (20). Resztę zostawiam tobie do poprawy. 😉

    29 maja 2016
    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.